Tisuću i jedna noć

Zahvaljujući turskim sapunicama koje su preplavile naše tv postaje, Istanbul je postao hit destinacija još pretprošlog ljeta! Da nebi ni ja odskakala od trenda, ovogodišnji praznik rada provela sam poslovno u Istanbulu. (Isn’t that ironic?) Ne moram posebno naglašavati da sam uživala i upijala svaki trenutak boravka u ovome gradu na dva kontinenta. Istanbul je zaista magičan i osobno mislim da ne postoji osoba koju bi ovaj grad ostavio ravnodušnom. Bogata povijest, brojna remek-djela arhitekture, srdačni i izuzetno radišni Turci, odlična hrana i još bolje turske delicije svakoga ostavljaju bez daha. Ovaj dinamičan grad nudi toliko da ga je nemoguće obići u samo četiri dana. Svakako ću ga pamtiti po neobično velikim kestenima u svibnju, vrlo zanimljivom showu pri kupnji sladoleda, nargili s okusom dinje, romantičnoj noćnoj vožnji taksijem, novoj prijateljici turkinji i nevaljaloj kavi s okusom žvakače gume.

Agia Sofia / Aya Sofia / Aja Sofia ili Crkva svete mudrosti

Aja Sofia iznutra

Da ne smijete otići iz Istanbula bez da posjetite ovo remek-djelo bizantske arhitekture i umjetnosti uopće zasigurno već znate. Iako se red na ulazak u Aja Sofiu čeka i satima, vrijedi svake sekunde potrošenog vremena.

Plava Džamija / Blue Mosque / Sultan Ahmet Džamija

Plava Džamija iznutra

Plava Džamija

Plava Džamija smatra se najznačajnijom džamijom nakon one u Meki.  Nalazi se odmah preko puta Aja Sofie, a ulaz je besplatan. Što se tiče vanjštine, meni je osobno nekako draža od Aja Sofie. U unutrašnjosti plave džamije nekada su dominirale plave pločice po čemu je i dobila ime. Budući da pločice nisu bile zamišljene kao originalni ukras uklonjene su, a džamijom više ne dominira plava boja. Specifična je po svojih 6 minareta što je čini jedinom džamijom u Turskoj s tolikim brojem minareta.

Turkish coffee in Turkey

Nikako ne zaboravite popiti turski čaj, no tursku kavu slobodno preskočite. Iako ne mogu zamisliti početak dana bez kave, ova iz Turske nije ni nalik onoj kakvom sam ju zamišljala. Bez obzira na okus “piti tursku kavu u Turskoj” prekrižila sam sa svoje to-do-liste. Moram priznati da me osim okusa razočaralo posluživanje u običnim šalicama, a ne sa džezvom i fildžanom kako sam se nadala. No svakako su me nasmijale ove neobične “boce” vode.

Misir Carsisi / Egipatska tržnica / Tržnica začina

Za sve ljubitelje začina Egipatski bazar biti će pravi mali raj. Uzmite si dovoljno vremena za cjenkanje s Turcima i uživajte u čarima neobičnih dekoracija i još neobičnijih okusa raznoraznih začina.

Bosporus

Doživljaj sa vožnje Bosporom teško je pretočiti u riječi. Na koju god stranu broda sjednete propustit ćete nešto zanimljivo na kontra strani. Istanbul jednostavno nudi toliko da vam čitavih mjesec dana nebi bilo dovoljno da ga upoznate.

Starbucks

Nabavila sam i “ponešto” turskog nakita. Uz malo novca iz Istanbula lako možete otići okićeni od glave do pete.
(ELFS juhu nikad ne zaboravim spakirati na put. 😉 )

Topkapi palača

Pogled na Bospor s Topkapi palače zaista je čudesan.

Nargila time

Obožavam nargilu (shishu). Prvi put probala sam ju na Azorima, a nabavila sam ju za kućnu upotrebu još u Tunisu. Iz Istanbula sam donijela nekoliko novih okusa i paket plastičnih nastavaka. Ako ste ljubitelj nargile svakako probajte Kavun (dinju).

Turske delicije

Turske delicije koje mame iza svakog ugla.

Iskender kebab / Sultan Ahmet kebab

Slična stvar je i s kebabom koji pripremaju na tisuću i jedan način. Moj odabir su Iskender kebab i Sultan Ahmet kebab.

Jump around the world

Oni koji me bolje poznaju dobro znaju da nikada iz grada ne odlazim bez skoka. Prije samog odlaska za zračnu luku i povratak kući odradili smo skok na samoj obali Bospora.

Zahvaljujući povoljnim charter letovima, Istanbul više nije dostupan samo onima dubljega džepa. Ukoliko još niste, svakako stavite Istanbul na popis gradova koje morate posjetiti!

6 thoughts on “Tisuću i jedna noć

Leave a Reply

